تجربه کاربری یا UX مشمول اظهار نظر ، رفتارها و بینش های یک مخاطب در برهه زمانی زمان استعمال از یک شرکت و خدمات آن یا محصول میشود. برنامه ریزی(طراحی) تجارب کاربری یا User Experience Design همان برآورده کردن نیاز طراحی سایت اختصاصی مخاطب و ساخت حس عالی برای آن می باشد.برای ساخت و ساز یک طراحی عالی می بایست تمامی ی دغدغه های یک مشتری را در لحاظ گرفت و راه حل و رفع آن را نیز بهشان ارائه داد. ما در این نوشتهعلمی کارایی داریم اشتباهاتی که در میان طراحان وب سایت وجود دارد را پژوهش کنیم. اصولا این ایرادات یا از بالا بودن اطلاعات طراحان سرچشمه میگیرد و یا مشغول شدن بیشتراز اندازه ی آنها در جزئیات طراحی سایت. کاهی عامل این اشتباهات عدم دور اندیشی طراحان وب سایت از ادراک کاربران میباشد که به همین برهان موجب می شود یک رخنه علمی به وجود بیاید و این ترک بر طراحی سایت اثر می گذارد و موجب می گردد اشتباهاتی ناگهانی به وجود آید. توقع بیشتراز اندازه از فهم کاربران تارنما: طراحان تارنما دانش و تجارب ی کافی در برخورد با رابط کاربری را دارند و به نه آگاه هستند که در دنیای وب ، آیکون ها و سمبل های مختلف چه کاربردی دارا هستند ، به همین ادله آن ها در عکس العمل با برخی مسائل خیلی وا رفته برخورد می کنند،به عنوان مثال زمانی که طراح سایت با یک طراحی تجربه کاربری ضعیف روبرو میشود با خود می گوید این که کاملا معلوم است ، و دقیقا خلل همینجاست ، طراح تارنما با اطلاعاتی که توسط رشته و دانش خود دارااست می تواند این مسائل را تشخیص دهد ولی برای یک کابر معمولی اینگونه نیست . طراحان وبسایت باید این را در نظر داشته باشند که : یک مخاطب معمولی از کنترل ها شناخت و اطلاعی ندارد. یک کاربر معمولی آیکون ها ، لوگوها و ... را نمی شناسد و مفهومی از کاربرد آنها ندارد. یک استفاده کننده ساده هیچگاه مجموع اعتنا و تمرکز خود را به سایت شما اختصاص نمی دهد. یک استفاده کننده معمولی وقتش را برای تلاوت دستور کار ها و دستورالعمل های وبسایت شما نمی گذارد. طراحان تارنما بر این فرض می باشند که کاربران همه ی این موارد را رعایت می کنند.به طور معمول تعدادی از کاربران برای نخستین دفعه با لوگوها ، نمادها و ... را می بینند ، تعدادی از آنها نیز با تصاویر نمی توانند ارتباط برقرار کنند و با نوشته راحت ترند یا با لعکس و بخش اعظمی شیوه نامه ها را نادیده می گیرند. اینچنین دشواریها موجب میگردد که طراحان فرض ها اشتباهی داشته باشند و با ماندن در این ایرادات نتوانند یک طراحی بهتر و مطلوب را ارائه دهند.
تجربه کاربری یا UX مشمول اظهار نظر ، رفتارها و بینش های یک مخاطب در برهه زمانی زمان استعمال از یک شرکت و خدمات آن یا محصول میشود. برنامه ریزی(طراحی) تجارب کاربری یا User Experience Design همان برآورده کردن نیاز طراحی سایت اختصاصی مخاطب و ساخت حس عالی برای آن می باشد.برای ساخت و ساز یک طراحی عالی می بایست تمامی ی دغدغه های یک مشتری را در لحاظ گرفت و راه حل و رفع آن را نیز بهشان ارائه داد. ما در این نوشتهعلمی کارایی داریم اشتباهاتی که در میان طراحان وب سایت وجود دارد را پژوهش کنیم. اصولا این ایرادات یا از بالا بودن اطلاعات طراحان سرچشمه میگیرد و یا مشغول شدن بیشتراز اندازه ی آنها در جزئیات طراحی سایت. کاهی عامل این اشتباهات عدم دور اندیشی طراحان وب سایت از ادراک کاربران میباشد که به همین برهان موجب می شود یک رخنه علمی به وجود بیاید و این ترک بر طراحی سایت اثر می گذارد و موجب می گردد اشتباهاتی ناگهانی به وجود آید. توقع بیشتراز اندازه از فهم کاربران تارنما: طراحان تارنما دانش و تجارب ی کافی در برخورد با رابط کاربری را دارند و به نه آگاه هستند که در دنیای وب ، آیکون ها و سمبل های مختلف چه کاربردی دارا هستند ، به همین ادله آن ها در عکس العمل با برخی مسائل خیلی وا رفته برخورد می کنند،به عنوان مثال زمانی که طراح سایت با یک طراحی تجربه کاربری ضعیف روبرو میشود با خود می گوید این که کاملا معلوم است ، و دقیقا خلل همینجاست ، طراح تارنما با اطلاعاتی که توسط رشته و دانش خود دارااست می تواند این مسائل را تشخیص دهد ولی برای یک کابر معمولی اینگونه نیست . طراحان وبسایت باید این را در نظر داشته باشند که : یک مخاطب معمولی از کنترل ها شناخت و اطلاعی ندارد. یک کاربر معمولی آیکون ها ، لوگوها و ... را نمی شناسد و مفهومی از کاربرد آنها ندارد. یک استفاده کننده ساده هیچگاه مجموع اعتنا و تمرکز خود را به سایت شما اختصاص نمی دهد. یک استفاده کننده معمولی وقتش را برای تلاوت دستور کار ها و دستورالعمل های وبسایت شما نمی گذارد. طراحان تارنما بر این فرض می باشند که کاربران همه ی این موارد را رعایت می کنند.به طور معمول تعدادی از کاربران برای نخستین دفعه با لوگوها ، نمادها و ... را می بینند ، تعدادی از آنها نیز با تصاویر نمی توانند ارتباط برقرار کنند و با نوشته راحت ترند یا با لعکس و بخش اعظمی شیوه نامه ها را نادیده می گیرند. اینچنین دشواریها موجب میگردد که طراحان فرض ها اشتباهی داشته باشند و با ماندن در این ایرادات نتوانند یک طراحی بهتر و مطلوب را ارائه دهند.